ARCHIWUM

Wszystkie wpisy

Walka krezusów i sponsoring sportowy

Wyrok Sądu Apelacyjnego w Warszawie z 2019-10-09, sygn. akt VII AGa 1570/18 Spory o własność intelektualną najczęściej budzą duże emocje i należą do skomplikowanych. Granica między naruszeniem i jego brakiem jest często trudna do jednoznacznego wyznaczenia. W...

read more

Ryzyko konfuzji w przypadku znaku unijnego

Znak towarowy zarejestrowany w Urzędzie UE ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) chroniony jest jednolicie we wszystkich państwach członkowskich. Dotyczy to również  oceny prawdopodobieństwa wprowadzenia w błąd przy badaniu tzw. względnych przeszkód rejestracji, tj....

read more

Co mówi Sąd Najwyższy o postępowaniu pojednawczym

W aktualnościach ZG Legal kilkakrotnie pisaliśmy o zawezwaniu do próby  ugodowej jako skutecznym sposobie rozwiązywania sporów z zakresu własności intelektualnej (Link do artykułu).  W sprawach gospodarczych dochodzi jednak do nadużywania instytucji i korzystania z...

read more

Powództwo wzajemne o wygaszenie znaku – interpretacja TSUE

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej rozstrzygnął, w jaki sposób należy liczyć pięcioletni okres nieużywania znaku konieczny do stwierdzenia jego wygaśnięcia w procesie cywilnym. TSUE uznał, że okres ten musi upłynąć przed złożeniem powództwa wzajemnego, jeśli...

read more

Wesołych Świąt!

Zdrowych, wypełnionych spokojem i miłością Świąt Bożego Narodzenia oraz Wspaniałego Nowego Roku. Oby zaskakiwał nas jedynie pozytywnymi wiadomościami!  

read more

Zawezwanie do próby ugodowej dobrą alternatywą dla pozwu

W sprawach dotyczących własności intelektualnej spory sądowe najczęściej uznaje się za ostateczność, kiedy zawiodą negocjacje. Alternatywą dla pozwu może być zawezwanie do próby ugodowej, uregulowane w art. 184 i nast. Ustawy Kodeks postępowania cywilnego. Złożenie...

read more

Słodkie spory – MICHAŁKI

Sukces rynkowy  w branży FMCG w dużym stopniu zależy od prezentacji produktu, w szczególności opakowania i oznaczeń. Producenci dbają więc o atrakcyjność wyglądu towaru, rozpoznawalność marki, a także wyraźne odróżnianie się od towarów konkurencyjnych. Są jednak...

read more

Archiwum

Kontakt

Serdecznie zapraszamy do kontaktu z jednym z naszych biur w Warszawie i Gdańsku

Gdańsk

ul. Płowce 11,

80-153 Gdańsk
tel. +48 (58) 716 71 68
fax +48 (58) 526 55 99

Warszawa

ul. Sobieszyńska 35,
00-764 Warszawa
tel. +48 664 948 372
fax +48 (58) 526 55 99

Formularz kontaktowy

3 + 4 =