Wszystkie wpisy
Gra komputerowa – kopalnia praw. Jak ją chronić? Część II
W poprzednim artykule przedstawiliśmy grę komputerową jako „kopalnie praw” i identyfikowaliśmy ewentualne prawa własności intelektualnej znajdujące się w jej zewnętrznej część. Dziś zajmiemy się jej środkiem – tj. kodem i bazami danych. Rzeczonym „środkiem” jest kod...
Kto zapłaci za pełnomocnika w sporze?
Ważnym zagadnieniem dla stron w postępowaniu spornym jest kwestia ekonomii procesu. Chodzi tutaj nie tylko o kwoty zasądzane na poczet odszkodowania, ale także zwrot kosztów stronie, która postępowanie wygrywa przez stronę przegrywającą. W tym zakresie dużą, a być...
Obowiązek zapobiegania zamieszczaniu naruszających treści przez użytkowników portali pozostaje w mocy
Wyrokiem z 26 kwietnia 2022 r. (Rzeczpospolita Polska przeciwko Parlamentowi Europejskiemu i Radzie Unii Europejskiej, sprawa C‑401/19) Trybunał UE uznał, że art. 17 tzw. dyrektywy DSM (digital single market)[1] nakładający na właścicieli portali internetowych...
Nowe informacje o nowelizacji PWP
Udostępniony został projekt nowej ustawy – prawo własności przemysłowej, wraz z uzasadnieniem wprowadzanych zmian. Projekt jest na etapie uzgodnień, konsultacji publicznych i opiniowania. Można się z nim zapoznać pod tym linkiem:...
Przegrana SFD w walce o unijny znak towarowy
Polska spółka SFD S.A., zajmująca się handlem odżywkami, suplementami diety i żywnością dietetyczną 27 października 2016 roku zgłosiła w Urzędzie Unii Europejskiej do spraw Własności Intelektualnej (EUIPO) słowno-graficzny znak towarowy EUTM 015971435 dla towarów i...
Unijne wytyczne dotyczące ciężaru dowodu
W marcu b.r. Trybunał Sprawiedliwości UE wydał istotne orzeczenie w trybie prejudycjalnym z zakresu prawa znaków towarowych. Potwierdza ono konieczność respektowania zasad prawa unijnego przed regułami prawa krajowego, również w zakresie ciężaru dowodu. Sprawa...
Gra komputerowa – kopalnia praw. Jak ją chronić? Część I
Polski rynek gier komputerowych jest obecnie jednym z najlepiej rozwijających się w całej Europie. Przychody wygenerowane przez spółki z sektora gier w Polsce w 2020 roku wyniosły 969 mln euro! Nie od dziś wiadomo, że tam gdzie duże pieniądze – tam jeszcze większe...
W co gra Rosja z własnością intelektualną Zachodniego świata?
Wojna w Ukrainie to niewyobrażalny dramat naszych ukraińskich sąsiadów. Kwestie związane z własnością intelektualną z pewnością schodzą na daleki plan. Niemniej jednak w związku z licznymi publikacjami na ten temat, chcemy uporządkować i przedstawić kluczowe...
Louis Vuitton przegrywa próbę zablokowania rejestracji znaku towarowego
W styczniu Wydział Sprzeciwów Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej („EUIPO”) podjął zaskakującą decyzję w sprawie sprzeciwu wniesionego przez Louis Vuitton. Dom mody próbował zablokować rejestrację znaku towarowego, który jego zdaniem zbytnio...
Podbój metaverse przez branżę modową
Coraz więcej właścicieli znaków towarowych rozszerza wnioski o rejestrację o towary, które można wirtualnie pobrać, tym samym zabezpieczając swoje prawa oraz obecność w metaverse. Nic w tym dziwnego, bowiem sektor wirtualnej rzeczywistości rozwija się bardzo...
Kontakt
Zapraszamy do kontaktu lub wizyty w naszej kancelarii
Warszawa
ul. Sobieszyńska 35,
00-764 Warszawa
tel. +48 664 948 372