ARCHIWUM

Wszystkie wpisy

Gra komputerowa – kopalnia praw. Jak ją chronić? Część II

Gra komputerowa – kopalnia praw. Jak ją chronić? Część II

W poprzednim artykule przedstawiliśmy grę komputerową jako „kopalnie praw” i identyfikowaliśmy ewentualne prawa własności intelektualnej znajdujące się w jej zewnętrznej część. Dziś zajmiemy się jej środkiem – tj. kodem i bazami danych. Rzeczonym „środkiem” jest kod...

read more
Kto zapłaci za pełnomocnika w sporze?

Kto zapłaci za pełnomocnika w sporze?

Ważnym zagadnieniem dla stron w postępowaniu spornym jest kwestia ekonomii procesu. Chodzi tutaj nie tylko o kwoty zasądzane na poczet odszkodowania, ale także zwrot kosztów stronie, która postępowanie wygrywa przez stronę przegrywającą. W tym zakresie dużą, a być...

read more
Nowe informacje o nowelizacji PWP

Nowe informacje o nowelizacji PWP

Udostępniony został projekt nowej ustawy – prawo własności przemysłowej, wraz z uzasadnieniem wprowadzanych zmian. Projekt jest na etapie uzgodnień, konsultacji publicznych i opiniowania. Można się z nim zapoznać pod tym linkiem:...

read more
Przegrana SFD w walce o unijny znak towarowy

Przegrana SFD w walce o unijny znak towarowy

Polska spółka SFD S.A., zajmująca się handlem odżywkami, suplementami diety i żywnością dietetyczną 27 października 2016 roku zgłosiła w Urzędzie Unii Europejskiej do spraw Własności Intelektualnej (EUIPO) słowno-graficzny znak towarowy EUTM 015971435 dla towarów i...

read more
Unijne wytyczne dotyczące ciężaru dowodu

Unijne wytyczne dotyczące ciężaru dowodu

W marcu b.r. Trybunał Sprawiedliwości UE wydał istotne orzeczenie w trybie prejudycjalnym z zakresu prawa znaków towarowych. Potwierdza ono konieczność respektowania zasad prawa unijnego przed regułami prawa krajowego, również w zakresie ciężaru dowodu. Sprawa...

read more
Gra komputerowa – kopalnia praw. Jak ją chronić? Część I

Gra komputerowa – kopalnia praw. Jak ją chronić? Część I

Polski rynek gier komputerowych jest obecnie jednym z najlepiej rozwijających się w całej Europie. Przychody wygenerowane przez spółki z sektora gier w Polsce w 2020 roku wyniosły 969 mln euro! Nie od dziś wiadomo, że tam gdzie duże pieniądze – tam jeszcze większe...

read more
Podbój metaverse przez branżę modową

Podbój metaverse przez branżę modową

Coraz więcej właścicieli znaków towarowych rozszerza wnioski o rejestrację o towary, które można wirtualnie pobrać, tym samym zabezpieczając swoje prawa oraz obecność w metaverse. Nic w tym dziwnego, bowiem sektor wirtualnej rzeczywistości rozwija się bardzo...

read more

Archiwum

Kontakt

Zapraszamy do kontaktu lub wizyty w naszej kancelarii

Warszawa

ul. Sobieszyńska 35,
00-764 Warszawa
tel. +48 664 948 372

Formularz kontaktowy

7 + 9 =