Odbiorca reklamy to (nie zawsze) klient rozsądny
W dzisiejszym wydaniu Gazety Prawnej ukazał się artykuł dr Moniki Żuraw, pt. Odbiorca reklamy to (nie zawsze) klient rozsądny i krytyczny. Zawiera on komentarz do wyroku Sądu Apelacyjnego w Łodzi z 12 września 2018 r. (sygn. akt I ACa 216/18) dotyczącego reklamy suplementu diety. Orzeczenie zostało wydane w oparciu o art. 16 Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, tj. regulacji dotyczącej, m.in. reklamy wprowadzającej w błąd. Treść artykułu znajduje się w linku poniżej:
Autorka analizuje orzeczenie w zakresie, w jakim sąd przeprowadził wykładnię zastosowanych przepisów, w szczególności modelu klienta, z którego perspektywy ocenia się w prawie polskim legalność reklamy. Zauważa, że powinien uwzględniać rodzaj reklamowanego produktu, a standardy oceny prawdziwości haseł reklamowych i braku wprowadzenia w błąd powinny być wyższe w przypadku niektórych kategorii towarów. Klienci suplementów nie zawsze zidentyfikują dopuszczalny w reklamie język przesady, a poszukiwać będą rzetelnej informacji o produkcie.
W artykule zawarte są również krytyczne uwagi dotyczące oddalenia roszczenia o publikację przeprosin za naruszenie, które sąd uznał za pełniące rolę wyłącznie usunięcia skutków naruszenia. Nie można zgodzić się z poglądem, że upływ czasu od ustania naruszenia powinien decydować o braku posiadania przez uprawnionego interesu w uzyskaniu ochrony w tej formie.
![](https://zglegal.pl/wp-content/uploads/2019/03/news-icon.jpg)
Zobacz też:
LETNIE SPOTKANIA IP W OGRODZIE DLA STUDENTÓW PRAWA
Odkryj pasjonujący świat praw własności intelektualnej z kancelarią Żuraw i Wspólnicy sp. k.! Czy interesujesz się prawem własności intelektualnej? Ciekawią Cię znaki towarowe i zasady ich ochrony? Masz ochotę poznać fascynujące przypadki naruszeń renomowanych...
TSUE potwierdził, że sama wiedza o wcześniejszym znaku towarowym nie będzie wystarczającą podstawą stwierdzenia złej wiary
Wyrokiem z 15 maja 2024 r. w sprawie T-181/23, TSUE oddalił skargę na decyzję Izby Odwoławczej EUIPO i tym samym po raz kolejny potwierdził, że sama wiedza zgłaszającego o wcześniejszym znaku towarowym podmiotu trzeciego nie będzie wystarczająca do stwierdzenia, że...
Wyrok czeskiego sądu w sprawie dzieła wygenerowanego przez sztuczną inteligencję
Sztuczna inteligencja coraz lepiej radzi sobie w sektorze muzyki, literatury, a także de facto w większości dziedzin wymagających do tej pory zastrzeżonego do tej pory wyłącznie dla człowieka twórczego podejścia do dowolnego zadania, czy zagadnienia. Kwestią czasu...
Kontakt
Zapraszamy do kontaktu lub wizyty w naszej kancelarii
Warszawa
ul. Sobieszyńska 35,
00-764 Warszawa
tel. +48 664 948 372